JAG HAR FÅTT VÄRDFAMILJ!!!!!

Jag har hamnat i WISCONSIN i en stad som heter MADISON!! Kan fortfarande inte fatta att det har hänt haha!
Jag som har trott att jag skulle vara en av de sista att få värdfamilj men icke!
Igår vid 5 tiden fick jag reda på det. Jag och mina kusiner hade varit och åkt "däck" eller "ring" (eller vad det nu heter) och när vi kom tillbaka till huset (vi är i stugan) såg jag att det var någon som hade ringt mig.
Jag kände inte igen nummret men såg att det var från Göteborg. Jag ringde tillbaka och insåg att det var STS som hade ringt! Jag fick reda på tt de hade hittat plats åt mig! Trodde jag skulle svimma haha! Jag hade hamnat i Wisconsin i den näst största staden i delstaten som även är huvudstaden, Madison med ca 220 000 invånare.
Jag kommer få bo i en välkomstfamilj de första veckorna hos en äldre dam och hon verkar hur gullig som helst! Anledningen till detta var för att de hade hittat en rktigt bra skola till mig som heter East High School men de hade inte än funnit någon familj, så för att jag skulle kunna få gå på den skolan måste jag ha någon familj innan skolan stängde inför sommaren! 
Så just nu försöker de hitta en familj åt mig som jag kan bo hos under resten av året!
Skolan med 1500 elever har bland annat friidrott så det är jag jätte glad över!!
 
Det sjuka med det här är att min fina vän som också ska åka som utbytesstudent också har hamnat i Wisconsin i en stad 1,5 timme ifrån mig! Och vi åker med olika organisationer och allt!! Vad är oddsen lixom?!
Jag skickade iväg ett melj till min välkomsfamilj igår och hoppas få svar så snart som möjligt.
Ååh det här året kommer bli så himla bra! ÄR SÅ HIMLA GLAAAAAAD!!!
 
 
 
 

Kommentarer
julia henriksen säger:

hej! hittade din blogg av en slump då jag kollade runt på blivande utbytis bloggar.

Jag kom precis hem förra veckan från ett år i Milwaukee (största staden, Wisconsin och det var ett riktigt bra ställe. Har varit till Madison ett flertal gånger och älskat det varje gång. Du kommer att få det så bra där borta! Är så grymt avundsjuk.. Har du några frågor om stället och så, så är det bara och höra av sig.

Kram och Lycka Till!

Svar: Hejsan!Kollade in din blogg och det verkar som att du har haft ett grymt bra år, så jag förstår att det måste kännas lite surt att komma hem till Sverige igen! Jag är hur taggad som helst och känner mig redo att åka nu! Dock är jag ganska nervös också inför första dagen i skolan osv men det kommer säkert bli bra.
Egentligen har jag miljoner frågor i mitt huvud men just nu kommer jag inte på en enda haha, men jag hör gärna av mig till dig om jag kommer på någon!

Hoppas resten av din sommar härlig, tack och kram!
anlini.blogg.se

2013-07-11 | 22:23:46
Bloggadress: http://livingoutmydream.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback