Avresedatum och US Visa

Fick reda för några dagar sedan att jag åker till USA den 24 augusti! Så idag är det bara 39 dagar kvar.
Känns mycket mer på riktigt nu när jag vet när jag ska åka och hur lång tid jag har kvar i Sverige. När jag åker kommer jag åka med andra STS studenter (och en ledare?) så jag slipper resa ensam iallafall! Annars skulle jag garanterat virrat bort mig på någon flygplats. Fick ett mejl från STS för ett tag sedan där det stod att man reser till London och sen till antingen New York eller Chicago, och sedan beroende på vart man ska. Så jag antar att jag flyger London - Chicago - Madison. 
 
Föressten så var jag ju på Amerikanska Ambassaden förra måndagen. Jag och pappa åkte ner klockan 4 på morgonen och var framme runt 7 eller halv 8 tiden. Vi ställde oss i kö och sedan var det bara att vänta och vänta. Mycket säkerhetskontroller och man var tvungen att lämna ifrån sig alla sina elektroniska apparater. När det var dags att lämna in alla papper hade jag självklart glömt ett kvitto på SEVIS-avgiften. Så pappa fick åka iväg och fixa det så det löste sig!
Vid 11 tiden var jag klar och då åkte vi hem till Hudiksvall igen. Och 3 dagar senare fick jag hämta ut mitt pass med mitt US Visa!
Jag var ganska nervös inför intervjun som man är tvungen att ha, men det är verkligen ingenting att oroa sig för. Så för er som inte har varit på ambassaden än, ni behöver inte vara nervösa, det kommer att gå bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback