Flygresan

Tänkte att jag kunde berätta om flygresan som jag lovade.
Började med att jag och min familj åkte ner till Arlanda den 23 augusti. På grund av mitt tidiga flyg var det bestämt att jag och mamma skulle stanna över natten mot den 24:e på ett hotell. Jag sa hejdå till Pappa och Axel lite senare den kvällen vilket var både jobbigt och väldigt konstigt på något sätt (har världens avskedsångest haha..). Tanken att jag inte skulle få se dem på 10 månader var konstigt!
Mamma och jag lyckades få några timmars sömn och sedan var det dags att säga hejdå till henne också, vilket var lika jobbigt! Men vi ses ju snart igen! Älskar er allihopa!!
Mötte upp andra STS studenter som också skulle till USA och vissa till Kanada. Första flighten till London gick bra. Den va bara 2,5 timmar och jag fick sitta bredvid en jätte gullig tjej som jag pratade med mesta delen av tiden. Väl framme i London fick vi träffa alla andra STS studenter från andra länder. Det var jätte kul!! 
Några timmar senare fick vi äntligen sätta oss på flyget mot Chicago som skulle ta ca 8,5 timme, uscha.
Kunde inte sova alls så fick underhålla mig med att kolla på filmer och läsa tidningar. Fick sitta bredvid samma tjej igen så det kändes jättebra!
När vi äntligen landade i Chicago var vi tvungen att gå igenom den underbara kontrollen för att komma in i landet. Fick vänta huuur lääääänge soooom heeeeelst. Eftersom jag och Hanna hade en flygning ganska nära inpå var vi en aning stressade haha.
När allting äntligen var fixat och klart med väskor och flygbiljetter fick vi stiga ombord på vår sista flygning till Madison. Planet var det minsta jag någonsin sett! Man kunde sitta två passagerare på ena sidan och en på andra sidan av gången. Galet!
Efter ca 30 min var vi äntligen framme och vi möttes upp av allihopa! Hanna och jag hämtade våra väskor (som tur hade följt med helan vägen!) och sedan åkte vi hem till respektive hus. Jag packade upp och gick sedan och lade mig, en aning förvirrad hehe.
 
Nu har jag varit här i över 2 veckor och jag börjar verkligen trivas här. Visst, dagarna går som i en bergochdalbana men jag har fått lära känna så många nya kompisar att jag har fullt upp med att göra saker hela tiden, vilket underlättar och är kuuul!!
 
Vaknade för ett tag sedan med halsont, drygt. Hatar verkligen att vara sjuk eller förkyld. Snart ska jag skypa med mina parents och sen får vi se vd som händer. Vi kanske ska till IKEA idag! :D
Det här blev ett långt inlägg men hoppas att ni har det bra hemma!
 

Kommentarer
Marie säger:

Hoppas du hade kul på IKEA och att du köpte svenska köttbullar!❤❤

2013-09-09 | 07:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback