Avresemöte och Visumansökningar

Tänkte berätta om avresemötet som vi hade för ca en månad sedan!
Tidigt på lördagsmorgonen åkte jag, Lukas, mamma och pappa till Stockholm. Mötet höll på från 11 till 4-5 tiden så det var många timmar att sitta och lyssna. Men självklart hade vi några pauser för att äta lunch och ställa frågor. Hursomhelst tyckte jag att det var riktigt kul att få alla information. Det var även 4 personer som varit utbytesstudenter där som gav tips och berättade om sina år!
Vi fick också med oss den gula STS t-shirten och väskan hem. Kan visa bild sen!
Efter mötet var över åkte vi hem och stannade för att äta middag.
 
För några dagar sedan fick vi också hem visumansökningarna. Hur mycket som helst att göra, även om jag inte fattar så mycket haha. Har bokat tid för amerikanska ambassaden iallafall! Den 8/7 smäller det. Kommer bli en dag med mycket väntan tydligen. Måste vara där innan 8 på morgonen och sedan är det bara att stå och vänta i kö.
När visumansökningarna är klara finns det inte så mycket kvar att göra (tror jag hehe) förutom att vänta på placering och få avresedatum. LÄNGTAR!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback