Hej från Amerikat!

Yes I'm alive!
Helt sjukt att jag verkligen är här nu. Allt känns typ som en dröm som jag så småningom kommer vakna upp ur. Men icke. Ska vara här i 10 månader. Herregud.
 
Jag kom alltså hit i Lördags kväll runt 7 tiden. (tänker berätta om flygresan i ett annat inlägg). Blev upphämtad av min välkomstfamilj och efter en bilresa på ca 10 min var vi framme vid huset.
Sen dess har jag packat upp, varit med Hanna (utbytesstudenten från Norge som har värdfamilj i samma släkte) och Calli (Hannas värdsyster) och Callis kompisar. Vi har varit på en spinning class, badat, ätit ute, kollat i affärer, kollat på film, varit på skolan osv. Har iallafall hunnit med mycket på 2 dagar!
 
Dock har det varit lite jobbigt att ställa om sig inför en helt ny kultur och språk. Saknar även min familj hemma otroligt mycket men det blir bättre och bättre. Jag måste bara vänja mig!
Snart ska vi nog äta middag men jag hoppas att ni har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback